Turning point

Känns som att jag står vid en korsning nu. Å ena sidan hamnar jag i mitt liv så som det har varit de senaste 10 åren.. och andra sidan så väntar en okänd framtid, med kvinnan jag älskar. Jag har valt min väg nu...

Ända sedan jag blev diagnostiserad med att ha en kronisk sjukdom, så har jag alltid flytt från verklignheten genom fantasi böcker och datorspel. Senaste tiden har det mest varit online spelet World of Warcraft, ett MMORPG.. och jag har fortfarande efter alla dessa år inte fattat vad fan det förkortningen betyder.
Anyways, senaste tiden har jag mer och mer gömt mig inne i den världen. Där har jag kunnat leva ett annat form av liv, tillsammans med kompisar och med Rannva. Men det animerade livet kan aldrig ersätta det riktiga.
Jag får ofta höra från andra spelare att jag är duktig som fan på att spela mina karaktärer. Jag gör mest skada, jag är bäst på att tanka och heala (hänger ni inte med på termer så skit i det, fördjupa er inte i det). Sammanfattningsvis, jag är bra på allt vad gäller spelet.
Men vet ni vad... jag har aldrig någonsin kokt en potatis. Vad hjälper det att vara bäst på allt i satans spel, om jag inte ens kan koka en sketen pantoffla? Svaret är enkelt.. inte ett jotta.

Spelets gametime har tagit slut, och det lär dröja ett tag om jag förnyar det.. om jag ens gör det.

IRL ...  det är spelets ord för IN REAL LIFE.. dvs verkligheten..  Well mitt riktiga liv ska ligga i fokus nu, och för alltid. Jag har ett jobb som just nu suger, och det är av olika anledningar. Imorgon ska jag försöka att ändra på det, så att det blir bra igen. Lägenheten ska även ändras om. Vi har möbler från när jag var en liten grabb, som verkligen inte passar in. Det här stället ska bli vårt hem, och inte bara en håla där vi sover och vantrivs.

Jag har satt upp ett par mål som ska uppnås detta året, känns bra att ha något att jobba mot.
Rannva, Vännerna, Familjen, mig själv.. det är det som är betyder något.. det är de som är viktigast.

De senaste 2 dagarna har jag skrämt skiten ur mig själv, rent känslomässigt.. hade en riktig breakdown igår, men insåg vad som hände och lyckades ta mig ur det.
I'm changing.. we are changing, evolving.. och jag mår så jävla bra.. bättre än vad jag har gjort i flera MÅNADER!

Dags att sova, för imorgon är en ny dag!

Jag har valt min väg...

Kommentarer
Postat av: Rannva

Tillsammans ska vi få detta till att bli vårt hem. Tillsammans ska vi fixa våra liv så att det blir de liv vi vill ha. Jag stöttar dig mitt hjärta, och jag håller din hand på de delar av vägen då du behöver mig...

2009-05-04 @ 00:10:19
URL: http://uttrakad.blogg.se/
Postat av: Micke

MMORPG står för MASSIVE MULTI ONLINE ROLE PLAYING GAME



men jag tycker du gör helt jävla rätt. Livet ska levas på riktigt inte framför skärmen!



behöver du någon att luta dig på finns jag här!

2009-05-10 @ 20:45:06
URL: http://multivitamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0